Server DA05 Resolved
Priority - Critical Affecting Server - DA05 - H4you

Beste klanten,

Wij willen u informeren dat server DA05 momenteel niet beschikbaar is door een technisch probleem. De oorzaak van dit probleem is nog niet bekend en onze technici werken hard om het zo snel mogelijk op te lossen. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak dat dit kan veroorzaken en wij danken u voor uw begrip en geduld. Wij zullen u op de hoogte houden van de situatie via onze website. Als u vragen of opmerkingen heeft, kunt u contact met ons opnemen via e-mail of telefoon.

Met vriendelijke groet,

Support Hosting4u.nl

 

Update 22:53

Beste Klanten,

Server is weer beschikbaar maar de oorzaak is nog niet bekend.

 

Met vriendelijke groet,

Support Hosting4u.nl

Maintenance Resolved
Priority - Critical Affecting Server - DA01 - H4you

We would like to inform you about the maintenance we have planned for 13-04-2023 at 09:00 CEST time.

Your server is located in a rack on which we will performing maintenance.
To prevent unexpected downtime this maintenance has been scheduled.
The box providing power to the PDU your server is connected to will be replaced.
The expected downtime involved is 60 minutes, your server will be powered off during this maintenance.

Should you have any questions involving the maintenance please let us know in an email to info@hosting4u.nl.

Timeframe: 13-04-2023 at 09:00 CEST time.

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Hosting4u.nl Servicedesk

network issue in a part of AMS-01 data center. Resolved
Priority - Critical Affecting Other - AMS-01 data center.

Earlier today, we encountered a network issue in a part of our AMS-01 data center. As a result, your services may be temporarily unavailable.

Our data center specialists are on-site to investigate the cause of this issue.

Please be assured that we will do our best to keep the impact as minimal as possible.

We will update you again once we have more information.

 

Leaseweb customer care

 

Update zo 23:22

Dear customer,

We would like to inform you that the root cause of the issue has been determined.

Many duplicate addresses on a specific VLAN were causing a lot of HSRP state changes, increased usage of the CPU, and misbehavior on the device.
Disabling that VLAN interface restored the devices and brought back the state of the services to normal. 

Thank you for your understanding and please do let us know if you still experience any connectivity issues.

Leaseweb Customer Care 

Rack Iron Mountain down Resolved
Priority - Critical Affecting Other - Rack

Door een storing bij een van de racks in Iron Mountain, was het complete rack down. Alle shared hostingpakketten, VPS'en en een aantal bare metal server waren tussen ongeveer 10.00 en 12.00 niet bereikbaar. Een aantal VPS'en een uur langer. De Iron Mountain en LeaseWeb engineers hebben de onderdelen vervangen.

Chrome waarschuwt nu bij alle onbeveiligde we Resolved
Priority - Critical

Chrome waarschuwt nu bij alle onbeveiligde websites 

VPS Management dashboard Resolved
Priority - Critical

Op dit moment is er een storing met de server waarop het
VPS Management dashboard draait.

Dit heeft geen invloed op de werking van uw VPS
alleen kunt u niet de serverstatus bekijken via het klantgedeelte.
Excuus voor het ongemak.

Filtermail Resolved
Priority - High Affecting System - server1.filtermail.eu

Op dit moment is er een storing op server1.filtermail.eu

excuses voor het ongemak

Vervangen netwerkswitch Resolved
Priority - Critical

In verband met het vervangen van een netwerkswitch zullen diverse servers korte tijd offline zijn deze werkzaamheden vinden plaats op 13 Maart 2016 tussen 01.00 AM en 02.00 AM CET.

Mocht u na 02.00 uur problemen constateren meldt u dit dan s.v.p. via uw klantportal.

stroring op de volgend IP range Resolved
Priority - Low

Goedendag,

Op dit moment is er een stroring op de volgend IP range
85.17.185.x
85.17.250.x

excuses voor het ongemak

probleem verholpen, wordt nog onderzoek gedaan naar  de oorzaak van deze storing.

Probleem Filtermailservers Resolved
Priority - Critical Affecting Other - Server (filtermail.eu)

Op dit moment is er een storing op 1 van onze AntiSpam servers. Hierdoor ontvangt u mogelijk geen e-mail.

Deze storing betreft:

klanten AntiSpam service Op deze pagina zullen wij u informeren over de status van dit probleem. Onze excuses voor het ongemak.

Spoedonderhoud rs01.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

In verband met een aantal storingen in de afgelopen week wordt op dit moment onderhoud verricht aan de reseller server rs01.wiseadvise.net. Het kan hierdoor zijn dat de server korte tijd onbereikbaar is. We zullen een melding plaatsen als het onderhoud is afgerond.

Onze excuses voor het ongemak.

Urgente aanpassingen infrastructuur Evoswitch Resolved
Priority - Critical Affecting Other - Infrastructuur Evoswitch datahal 1

De afgelopen 2 weken zijn er meerdere uitvallen/storingen van systemen geweest in datahal 1. Uiteraard betreuren wij deze gang van zaken. Afgelopen zaterdagochtend is druk overleg gevoerd met onze leverancier van deze redundante setup. Er zijn zaterdag ook diverse aanpassingen gedaan om dit probleem op korte termijn te verhelpen.

Om dit probleem in de toekomst beter het hoofd te kunnen bieden, alsmede betere bescherming tegen aanvallen van buitenaf alsmede die op systemen zelf (door bijvoorbeeld gehackte websites) beter te kunnen afweren is het nodig overige aanpassingen te maken. Deze werkzaamheden staan gepland op woensdag 7 mei vanaf 00.00 uur. 

We proberen deze downtime tot het minimale te beperken. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat systemen tijdelijk onbereikbaar zijn tussen 00.00 en 02.00 uur. Deze werkzaamheden zijn echter dringend nodig en het is helaas niet mogelijk deze verder uit te stellen. 

Deze werkzaamheden hebben impact op:
- IP adressen die beginnen met 85.17.185.x en 85.17.250.x

Na afloop van de werkzaamheden zullen we dit melden via deze pagina.

Nogmaals onze welgemeende excuses voor de overlast.


Met vriendelijke groet,

Het team van wiseadvise business solutions

Storing lokatie Haarlem Resolved
Priority - Critical Affecting Other - Rack datahal 1

Op dit moment is er een storing in 1 van onze racks. Het probleem is in onderzoek.
Onze excuses voor het ongemak.

Onderhoud server ws01.wiseadvise.net Resolved
Priority - Medium

Dit weekend voeren wij naar aanleiding van eerdere problemen updates uit op onze PLESK omgeving. Dit heeft dus uitsluitend betrekking op onze Windows-hosting klanten. Maakt u gebruik van DirectAdmin dan zal u hier verder geen overlast van hebben.

Gedurende het weekend kan de server kort enkele malen herstart worden om de updates door te voeren. 

Webserver storing sh01.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

Op dit moment is er een storing op de webserver van sh01.wiseadvise.net.
Het probleem is in onderzoek. We verwachten het probleem rond 16.30 uur verholpen te hebben.

Verdere updates volgen.

Update 16:10 uur: het probleem is verholpen en alles werkt weer naar behoren. De downtime bedraagt ongeveer 15 minuten.

Netwerkstoring SBP Resolved
Priority - Critical Affecting Other - Netwerkstoring SBP

Op dit moment zijn meerdere machines op onze lokatie Schuberg Philis onbereikbaar.
Het gaat om IP adressen die beginnen met 83.149.

Het probleem is in onderzoek en we geven zo snel mogelijk een update.

Update 18.20 uur: alles moet inmiddels weer naar behoren werken.

DDOS op (deel) netwerk Resolved
Priority - Critical Affecting Other - Evoswitch datahal 1

Op dit moment is er een DDOS gaande op een deel van ons netwerk. Dit probleem is in onderzoek en we hopen dit zo snel mogelijk verholpen te hebben.
Rond 11.00 uur volgt een update.

Update 12.00 uur: Het grootste deel van de diensten is weer beschikbaar.

Update 14.05 uur: Alle diensten zijn weer beschikbaar met uitzondering van de specifieke machines waar je DDOS op gericht was. We proberen deze diensten zsm weer online te brengen.

Netwerkstoring datahal 1 (Evoswitch Haarlem) Resolved
Priority - Critical Affecting Other - Datahal 1 (Evoswitch Haarlem)

Op dit moment is een beperkt deel van ons netwerk slecht of niet bereikbaar. Het gaat hierbij om IP adressen die beginnen met 85.17.250.xxx.
Het probleem is bij ons bekend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. 

Updates volgen zo snel mogelijk.

Update 15.45 uur: in verband met activering van het alarmsysteem in het datacenter (brandmelding) kunnen wij momenteel niet de benodigde wijzigingen doorvoeren. We houden u op de hoogte.

DDOS aanval op s05.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

Wij constateren dat een deel van onze klanten momenteel problemen ondervinden met de bereikbaarheid van deze server. Dit is het gevolg van een inkomende DDOS gericht op 1 van onze servers. Om de stabiliteit te verhogen zijn diverse beperkingen doorgevoerd. Helaas kan het hierdoor tijdelijk zo zijn dat uw site(s) tijdelijk niet of slecht bereikbaar zijn. We zijn bezig aanpassingen te maken om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Update 3 augustus 2013 - 5:47 

Op dit moment zijn alle diensten weer beschikbaar. We blijven deze situatie uiteraard monitoren en zullen daar waar nodig verdere acties ondernemen. Onze excuses voor het ongemak.

Diverse verstoringen EvoSwitch Resolved
Priority - Critical Affecting Other - EvoSwitch

Op dit moment ondervinden wij problemen met diverse systemen binnen het EvoSwitch netwerk. 
Dit kan er voor zorgen dat uw dienst minder of niet benaderbaar is. 


Wij hebben dit in onderzoek en hopen dit z.s.m. verholpen te hebben. 

Update 21:00 uur - Alle problemen moeten inmiddels zijn verholpen. We zijn de exacte oorzaak nog aan het onderzoeken en zullen deze pagina zsm updaten.

Storing server s06 Resolved
Priority - Critical

Er is momenteel een storing op 1 van onze servers.

We zijn dit probleem aan het onderzoeken en hopen de diensten zsm te hervatten.

Via deze pagina zullen wij u verdere updates geven.
Onze excuses voor het ongemak.

Update 22.00 uur: We zijn bezig alle services weer te herstarten. Er zijn nog problemen met de MySQL server op dit moment. We hopen dit zo snel mogelijk verholpen te hebben.

Update 17 oktober 2012: Ondanks eerdere maatregelen blijven de problemen aanhouden. We zijn met diverse medewerkers aanwezig om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen.
Excuses voor dit ongemak. Zodra er meer informatie bekend is zullen we dit hier publiceren.

MySQL storing Resolved
Priority - Critical

Op dit moment is er een storing op de MySQL server. We zijn dit probleem aan het onderzoeken en hopen dit zsm verholpen te hebben.

DDOS op deel van ons netwerk Resolved
Priority - Critical Affecting Other - Datahal 1 Evoswitch

In verband met een DDOS op ons netwerk zijn sommige servers momenteel verminderd bereikbaar. Het gaat om servers in de IP range 85.17.250.x

Op dit moment zijn we bezig maatregelen te treffen om deze servers weer volledig bereikbaar te krijgen.

Onze excuses voor het ongemak.

 

Gedeeltelijke storing Cloud Servers / Virtual Resolved
Priority - Critical Affecting Other - ** alleen van toepassing wanneer u bent verwezen naar deze pagina **

Op 8 mei 2012 is aan het eind van de avond een storing opgetreden aan 1 van onze storage servers door overbelasting. We zijn de afgelopen nacht (en nog steeds) continu keihard aan het werk om alle klanten zo snel mogelijk weer online te krijgen.

 

Alhoewel een exacte eindtijd op dit moment niet gegeven kan worden verwachten we alle diensten weer online te hebben tussen 12.00 en 14.00 uur.

 

Update 13:30 uur: Op dit moment wordt de apparatuur volledig opgestart. We hopen dat alles zo snel mogelijk weer online is. Er volgt hier zsm een update.

Update 14:30 uur: Alle diensten zijn weer online. Verdere informatie zal aan de klanten worden verstrekt deze week.

Kort netwerkonderhoud diensten Schuberg Phili Resolved
Priority - Medium Affecting Other - Diensten datacenter Schuberg Philis

In verband met noodzakelijk netwerkonderhoud is het mogelijk dat uw diensten in Schuberg Philis herstart dienen te worden. Deze werkzaamheden vinden plaats tussen 22.00 en 23.00 uur.

Het betreft de volgende diensten:

- s05.wiseadvise.net en s06.wiseadvise.net

- de diensten wisedrs en ons servicepanel

- dedicated servers met IP adressen die beginnen met 83.149.x.x

 

Diverse servers offline Resolved
Priority - Critical Affecting Other - diverse servers

Op dit moment zijn een aantal servers offline op onze datacenter lokatie Evoswitch.

We zijn dit probleem aan het onderzoeken. Verdere updates volgen zo snel mogelijk.

 

Update 23:16: Er is een DDOS op een deel van ons netwerk. We zijn druk bezig het verkeer te routeren. We verwachten alles voor middernacht weer online te hebben.

Update 23.38: De meeste diensten zijn weer beschikbaar. Voor middernacht moet alles weer volledig functioneren.

Verstoring diensten datahal 1 Resolved
Priority - Critical Affecting Other - diverse servers

Op dit moment is er een storing op een deel van ons netwerk met apparatuur geplaatst in datahal 1. Dit betekent dat er diverse servers op dit moment verminderd bereikbaar zijn. We zijn dit probleem aan het onderzoeken en hopen u zo snel mogelijk meer informatie te kunnen geven.

Impact is er voor klanten met VPS servers en enkele andere diensten.

Update 22.13 uur: Een buitengewoon grote hoeveel activiteit op onze storage omgeving wijst op een DDOS gericht op 1 van onze klanten.

Update 05.00 uur: Engineers ter plaatse zijn de storage servers aan het herstarten. We verwachten dit binnen 1-2 uur afgerond te hebben.

Update 06.48 uur: Alle diensten moeten vanaf 7.00 uur weer actief zijn. Mocht u alsnog problemen ondervinden laat u dit dan svp weten.

 

Migratie klanten s05 -> s04 Resolved
Priority - Critical

In verband met een capaciteitsprobleem zetten wij momenteel versneld klanten over van de s05.wiseadvise.net naar de (nieuwe) s04.wiseadvise.net. Alhoewel wij proberen deze werkzaamheden zoveel in de avonden en nachten te plannen kan het incidenteel nodig zijn dit overdag uit te voeren.

Hierdoor is het mogelijk dat uw site tijdelijk verminderd bereikbaar is. Probeert u het svp later nogmaals. Mocht u langere tijd uw site niet kunnen bereiken (meer dan een uur) dan kunt u de volgende stappen nemen:

 

Mogelijk dat in de cache van uw PC nog de oude IP adressen staan waardoor het niet werkt.

 

U kunt de DNS cache als volgt legen:

1. Sluit alle internetbrowsers af.

2. Klik linksonder op Start/Windows logo.

3. Ga na Uitvoeren en typ in het vak 'cmd'. Druk vervolgens op Enter.

4. In het nieuw geopende venster typt u de volgende zin: "ipconfig /flushdns" en drukt vervolgens op enter.

5. Hierna zal u de melding krijgen dat de DNS cache is geleegd.

6. Start vervolgens uw internetbrowser weer op en kijk of u de website kunt bereiken.

 

Mocht u nog steeds niet op de juiste webpagina uitkomen dan moet u wachten tot uw internetprovider de DNS heeft vernieuwd. Dit kan in de meeste gevallen uiterlijk 4 uur duren.

==

DirectAdmin kunt u tijdelijk bereiken via http://s04.wiseadvise.net:2222

 

Update 24 oktober 2011 | 15:00 uur : De migratie zal naar alle waarschijnlijkheid vrijdag 28 oktober zijn zijn afgerond. Uw sites blijven uiteraard actief op de s05 zolang de migratie naar s04 voor uw account nog niet is afgerond. Wel kan het zijn dat enkele malen de webserver (apache) herstart moet worden. Uw mail is uiteraard wel continu beschikbaar. We proberen de overlast tot een minimum te beperken.

Update 1 november 2011 | 09:00 uur : Deze week zullen de laatste resterende accounts worden overgezet. Het kan dus zijn dat uw account nog overgezet dient te worden.

Noodonderhoud s01.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

Op dit moment krijgen wij meerdere meldingen over storingen op de s01.wiseadvise.net. Dit is 1 van onze reseller servers die geplaatst is in het Evoswitch datacenter.

Het stond reeds op de planning deze server volledig te vervangen. Door de problemen rollen wij dit nu versneld uit en verwachten wij dat rond middernacht alles is verholpen.

Onze excuses voor het ongemak.

====

Update 01.00 uur: Alle werkzaamheden zijn afgerond. Hieronder wat belangrijke aandachtspunten.

- Mocht u klanten hebben die zelf hun DNS beheren zoek dan svp in DirectAdmin het nieuwe IP op van de klant zodat hij dit zelf kan wijzigen.

- Gebruikersnamen in hoofdletters zijn omgezet naar gebruikersnamen in kleine letters. Mogelijk dient u uw scripts aan te passen.

Als u alsnog foutmeldingen op sites krijgt meldt u dit dan svp via servicedesk@wiseadvise.nl.

Stroomstoring Evoswitch Resolved
Priority - Critical Affecting Other - Evoswitch datahal 2.1

Op dit moment is er een stroomstoring bij Evoswitch. Hierdoor zijn diverse diensten offline. Zodra de storing is verholpen zullen we alle servers stuk voor stuk weer aanzetten. Verdere updates zullen we hier plaatsen.

Update 09.00 uur: de stroomstoring is verholpen. We brengen nu alle servers stuk voor stuk weer online. We verwachten dat dit nog maximaal een uur gaat duren.

Update 9.30 uur: Alles zou inmiddels weer moeten werken. Mocht u desondanks nog problemen ondervinden neemt u dan svp contact met ons op.

s05.wiseadvise.net: verstoring dienstverlenin Resolved
Priority - Critical

In de nacht van zaterdag 19 maart op zondag 20 maart zijn problemen geconstateerd op de server s05.wiseadvise.net. Door de complexheid van de storing was het helaas pas mogelijk deze rond 10.00 uur vanmorgen te verhelpen. Sinds 10.15 uur werken alle sites weer naar behoren.

We zullen vandaag (zondag 20 maart) aanvullende tests uitvoeren om dit probleem verder te analyseren zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Mochten er verdere updates zijn dan zullen we die hier melden.

Blokkering IP adres s01.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

Het IP adres van de s01.wiseadvise.net (95.211.18.140) is door onze netwerkleverancier LeaseWeb afgesloten door illegale activiteiten van 1 van onze resellers. Wij zijn nu bezig contact op te nemen met deze reseller en de illegale content te verwijderen.

Om verdere dienstverlening te continueren is het server IP gewijzigd naar 95.211.18.138. Maakt u gebruik van onze nameservers (ns1.wisedns.net en ns2.wisedns.net) dan hoeft u verder niets te doen en zullen uw sites zeer snel weer werken. Als u uw domeinen zelf beheert en het IP handmatig in de DNS verwijst naar 95.211.18.140 dan dient u dit te wijzigen naar 95.211.18.138.

Onze excuses voor het ongemak.

Netwerkonderbreking 00.30 - 01.30 uur update Resolved
Priority - Critical Affecting Other - Evoswitch datahal 2

In verband met het vervangen van een defecte netwerkswitch zullen diverse servers korte tijd offline zijn tussen 00.30 en 01.30 uur. Mocht u na 01.30 uur problemen constateren meldt u dit dan svp via servicedesk@wiseadvise.nl

Update 08.21 uur: vanmorgen is geconstateerd dat er opnieuw netwerkproblemen zijn. Onze engineers zijn ter plaatse. Het probleem zal naar verwachting rond 08.30 uur verholpen zijn.

Update 10.30 uur: om 08.35 uur zijn alle diensten hervat.

Mailstoring s04.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

Op dit moment constateren we dat niet alle mail juist wordt afgeleverd bij alle klanten. Dit probleem is in onderzoek. Zodra er meer bekend is zullen we dit hier publiceren.

Stabiliteitsproblemen s02.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

Wij constateren sinds vanmorgen stabiliteitsproblemen op de s02.wiseadvise.net. We zijn dit probleem aan het onderzoeken en zullen u zo snel mogelijk voorzien van meer informatie.

Om dit probleem te onderzoeken zal de server mogelijk enkele malen herstart moeten worden. Hierbij kan uw site enkele malen korte tijd niet bereikbaar zijn.

Update 14.15 uur: Het account van een klant bleek enorme overlast te veroorzaken. De betreffende klant is afgesloten.

Netwerkonderhoud dit weekend (8 en 9 januari) Resolved
Priority - Medium Affecting Other - s02 / s03 / s04 (DirectAdmin servers) | ws01 (Plesk server)

In de laatste week van 2010 zijn er diverse storingen geweest op ons netwerk met uiteindelijk het uitvallen van een groot deel van ons hostingplatform. In samenspraak met onze leverancier is toen voor een tijdelijke oplossing gekozen om alle klanten zo snel mogelijk weer online te krijgen. Dit tijdelijke platform is helaas niet zo stabiel gebleken als wij hadden gehoopt.

Vandaag, vrijdag 7 januari, is het volledig nieuwe redundante platform geplaatst en uitgebreid getest. Dit weekend (8 en 9 januari) zullen wij in de avonduren en nachten (tot 9.00 uur in de ochtend) alle klanten overzetten. Dit kan betekenen dat uw sites rond de genoemde tijden korte of iets langere tijd onbereikbaar zijn.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Dit geldt alleen voor klanten op 1 van de volgende servers:

  • s02.wiseadvise.net
  • s03.wiseadvise.net
  • s04.wiseadvise.net
  • ws01.wiseadvise.net

 

Update 8 januari 2011: de werkzaamheden voor de s04.wiseadvise.net lopen iets uit. De server zal voor 10.00 uur weer bereikbaar zijn.

MySQL aanpassingen server Resolved
Priority - Critical

In verband met de storingen op de server tussen Kerst en Oud & Nieuw is een tijdelijke oplossing geplaatst. Hierdoor is niet de volledige functionaliteit van MySQL beschikbaar. Om dit probleem te verhelpen worden vanaf 16.00 uur een aantal wijzigingen uitgevoerd aan onze configuratie om volledige functionaliteit te herstellen.

Hierdoor kan de MySQL server korte tijd onderbroken worden.

We zullen u laten weten wanneer deze werkzaamheden zijn afgerond.

MySQL storingen s02.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

Door een technische storing is de MySQL server van s02.wiseadvise.net overbelast. We zijn druk bezig om dit probleem op te lossen. In de meeste gevallen werkt alles wel naar behoren. Echter, volgens de logs zijn er regelmatig storingen.

We hopen het probleem zo spoedig mogelijk verholpen te hebben.

Storing s03 / s04 / ws01 Resolved
Priority - Critical Affecting Other - s03.wiseadvise.net / s04.wiseadvise.net /ws01.wiseadvise.net

Goedendag,

Op dit moment is er een storing op 2 van onze webservers. Dit probleem is bekend en onze medewerkers zijn bezig dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Naar verwachting werkt alles weer rond 11.00 uur. Mocht er meer informatie bekend zijn dan hoort u dat uiteraard zo snel mogelijk van ons via deze pagina.

-tussentijdse updates opgeschoond-

Update 20.00 uur:

Na diverse inspanningen om de oude omgeving werkend te krijgen is nu een tijdelijke oplossing actief. Alle sites zullen rond ~ 21.00 uur weer actief zijn. Onze leverancier is druk aan het zoeken naar de exacte oorzaak en een definitieve oplossing.

Via deze pagina zullen wij u regelmatig een update geven.

Wij bieden u uiteraard onze welgemeende excuses aan.

 

Update 22:30 uur:

Bij sommige websites werden nog enkele problemen geconstateerd, de planning is dat 22:45 uur alle websites weer werkend zijn.

 

Update 28-12-2010 09.50 uur:

Zodra er meer informatie bekend is over de technische achtergrond van dit probleem en de maatregelen die getroffen zijn/worden om dit probleem in de toekomst te voorkomen zullen wij deze communiceren.

Update 28-12-2010 13:55 uur:

Op dit moment is het mogelijk dat u wederom problemen ondervindt met uw dienst. Wij verwachten dit binnen 20 minuten verholpen te hebben. Excuus voor enig ongemak.

 

Update 29-12-2010 10.55 uur:

Onze technische afdeling is sinds afgelopen nacht weer aanwezig in het datacenter omdat er diverse problemen optraden. Het kan voorkomen dat uw website deze ochtend tijdelijk slechter of niet bereikbaar is.

s02.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

Op dit moment ondervinden wij problemen met onze s02.wiseadvise.net

Dit probleem is bekend, en wij zijn druk bezig dit probleem te verhelpen. 
Excuus voor enig ongemak.

//UPDATE 12:00

Probleem is verholpen.

Stroomonderhoud 08-11-2010 | 04.00 - 06.00 uu Resolved
Priority - Critical Affecting Other - Evoswitch datahal 2.1

Vannacht is er tussen 04.00 en 07.00 (was 6.00 uur) onderhoud aan de stroomvoorziening op de lokatie Evoswitch Haarlem. Dit betreft uitsluitend klanten en servers die in datahal 2.1 staan. Klanten met colocatie, dedicated hosting en vps servers zijn hierover persoonlijk geinformeerd.

Tevens zullen tevens de volgende zaken tijdelijk onbereikbaar kunnen zijn:

  • Onze website www.wiseadvise.nl
  • Shared hosting klanten op server s02.wiseadvise.net en s04.wiseadvise.net
  • Reseller hosting klanten op server s03.wiseadvise.net

Wij proberen uiteraard de downtime zo veel mogelijk te beperken. Mocht u na 06.00 uur nog problemen constateren neemt u dan svp contact op via servicedesk@wiseadvise.nl. We proberen u dan zo snel mogelijk te helpen.

Onze excuses voor het ongemak.


Update 07.06 uur: alle diensten zijn hervat. Mocht u nog problemen constateren dan vernemen we dat graag van u via servicedesk@wiseadvise.nl.

Storing s03.wiseadvise.net (reseller server 3 Resolved
Priority - Critical

Op dit moment zijn er problemen met de s03.wiseadvise.net. Het probleem is in onderzoek en we hopen dat alles rond 9.00 uur weer actief is.

Update 08.57 uur: Alle diensten moeten voor 09.05 uur zijn hersteld. Onze excuses voor het ongemak.

Spoedonderhoud shared hosting / reseller serv Resolved
Priority - Critical Affecting Other - s02 / s03 / s04

Goedendag,

Helaas zijn wij genoodzaakt tussen 21.45 uur en 22.15 uur spoedonderhoud uit te voeren op onze servers. Uw website kan hierdoor korte tijd niet bereikbaar zijn.

Onze excuses voor het ongemak.

Webserver storing s01.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

Op dit moment zijn er problemen met de webserver van s01.wiseadvise.net. Het probleem is bekend en onze medewerkers werken er hard aan om dit probleem op te lossen.

De verwachting is dat de diensten uiterlijk 17.15 uur zijn hersteld.

Update 17.30 uur: Het duurt helaas langer dan verwacht om alle diensten te hervatten. Zodra er meer informatie bekend is zullen wij deze hier publiceren.

Update 18.00 uur: Alle diensten zijn hervat. Vanavond vanaf 22.00 uur kunnen wel nieuwe onderbrekingen optreden omdat een aantal zaken nog aangepast dient te worden.

Update 24 juni 10.10 uur: We zijn op dit moment bezig de laatste fouten te verhelpen. Op nadrukkelijk verzoek van een grote groep klanten doen we dit nu overdag en niet, zoals ingepland, in de aankomende nacht. Het kan zijn dat uw site korte tijd niet bereikbaar is.

Problemen met de ontvangst van e-mail Resolved
Priority - Critical

Op dit moment melden een aantal klanten problemen met het versturen en ontvangen van e-mail. We zijn druk bezig dit probleem te verhelpen.

Update 22:25 uur: De problemen lijken verholpen. We blijven dit uiteraard monitoren en zullen, daar waar dat nodig is, aanpassingen doen om dit te verhelpen. Mocht u alsnog problemen constateren meldt u dit dan svp aan onze servicedesk.

 

Performance problemen s02 Resolved
Priority - Critical

Sind donderdag melden diverse klanten dat hun website verminderd bereikbaar is. We hebben dit probleem in onderzoek en zijn in samenspraak met een aantal leveranciers dit probleem aan het onderzoeken.

Update 12 juni 04.00 uur: We gaan er vanuit dat de problemen zijn verholpen. We blijven de server dit weekend uitgebreid monitoren. Mochten de problemen dit weekend aanhouden dan zal de servers offline gehaald worden en zullen de klanten verplaatst worden naar een nieuwe server. Deze wordt reeds pro-actief gereed gemaakt.

Update 19 juni 12.00 uur: De afgelopen dagen zijn de problemen niet meer voorgekomen. De uitgerolde aanpassingen aan het systeem hebben het probleem verholpen. Onze excuses voor het ongemak.

Spoedonderhoud shared hosting / reseller serv Resolved
Priority - Critical Affecting Other - s03.wiseadvise.net / s04.wiseadvise.net

In verband met ingelast spoedonderhoud kan het zijn dat uw site tussen 01.30 uur en 02.30 verminderd beschikbaar is.

Onze excuses voor het ongemak.


Due to emergency maintenance it could occur that your site temporary is not available from 01.30 through 02.30 am. 

We apologize for the inconvenience.

DNS problemen windows hosting Resolved
Priority - Critical

Op dit moment zijn er geregeld problemen met de bereikbaarheid van websites op onze Plesk (windows) servers. Het probleem is bekend en we werken aan een oplossing.

Update 12 juni 8.00 uur: We zullen vandaag de DNS servers voor deze servers vervangen door een nieuwe setup.

Aanhoudende problemen met s03/s04.wiseadvise. Resolved
Priority - Critical Affecting Other - s03.wiseadvise.net / s04.wiseadvise.net

Wij constateren ernstige problemen op enkele van onze webservers. Het probleem is bekend en we zijn in samenspraak met onze leveranciers op zoek naar een oplossing.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Update 12 april 2010 - 22.20 uur: alle apparatuur is vervangen. De problemen zouden nu moeten zijn verholpen.

Storing s04.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

Op dit moment is er een storing op de s04.wiseadvise.net. We verwachten het probleem binnen enkele minuten te hebben verholpen.

Webserver storing s03.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

Op dit moment is de webserver van s03.wiseadvise.net down. Dit betekent dat uw sites niet (juist) worden weergegeven. Onze medewerkers zijn ter plaatse om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak.

===

Update 16.25 uur: Alle websites zouden inmiddels weer moeten werken. Wel kan uw website op dit moment minder snel zijn dan u gewend bent. Wij zijn op de hoogte van dit probleem en er wordt hard gewerkt om ook dit zo snel mogelijk op te lossen.

===

Stroomstoring Evoswitch Resolved
Priority - Critical Affecting Other - netwerk @ Evoswitch

Goedendag,

In de afgelopen nacht zijn er diverse storingen geweest in de stroomvoorziening in Evoswitch. Het kan zijn dat uw server op dit moment niet bereikbaar is. Neemt u svp contact op met servicedesk@wiseadvise.nl.

Problemen s01.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

Op dit moment ervaren wij problemen met de s01.wiseadvise.net
Wij werken aan een oplossing.

Update 09.20 : alles zou sinds 9.00 uur weer moeten werken. We zijn dit probleem aan het analyseren en zullen zo snel mogelijk meer informatie plaatsen.

Vertraging in aflevering e-mail Resolved
Priority - Medium Affecting Other - E-mail systemen

Eerder deze avond is er een storing opgetreden op 1 van onze e-mail filters. Hierdoor is een vertraging ontstaan in de aflevering van e-mail. Dit betreft uitsluitend klanten die gebruik maken van onze webhosting of Spam & Virus filter PRO dienst.

We verwachten voor 00.00 uur dit probleem te hebben opgelost.

Onze excuses voor het ongemak.

Stroomstoring datahal 3 / Power faillure data Resolved
Priority - Critical Affecting Other - Alle servers in datahal 3 / All servers in data hall 3

Op dit moment zijn alle servers in datahal 3 offline door een stroomstoring in het datacenter. Dit betreft alle servers binnen de IP range 95.211.x.x. We zijn hiervan op de hoogte en we zullen u zo snel mogelijk informeren.

Update 22.36 uur: We verwachten dat de stroom binnen 10 minuten weer beschikbaar is. Een engineer ter plaatse zal alle servers handmatig herstarten.

Update 22.41 uur: Engineers melden een defect in de stroomvoorziening. Een deel van de apparatuur wordt nu vervangen.

Update 23.25 uur: Alle diensten zijn hervat. We zullen zo snel mogelijk meer informatie over de oorzaak van de storing melden.


At this moment we are experiencing power issues in a part of our network. This is related to all equipment within the IP range 95.211.x.x. We are aware of this situation and hope to have this resolved asap.

Update 22.36: We expect power back within 10 minutes. An engineer onsite will then start to boot all servers.

Update 22.41 : Engineers report a faillure in a power switch. They are replacing it right now.

Update 23.25 : All services have been restored. We will post more information about the cause as soon as it is available.

Upgrade VPS nodes Resolved
Priority - Critical Affecting Other - VPS nodes

In de nacht van 20 op 21 mei 2009 upgraden wij onze VPS backbone. Tijdens deze werkzaamheden wordt uw VPS is totaal maximaal 1 uur offline gehaald. Deze werkzaamheden worden uitsluitend tussen 01.00 en 06.00 uur uitgevoerd om de overlast voor onze klanten zo veel mogelijk te beperken.

Netwerk storing 14-05 Resolved
Priority - Critical

Goedendag,

Rond 20.00 uur hebben wij een verstoring van de netwerk beschikbaarheid geconstateerd op 1 van onze datacenter lokaties. Dit probleem is onderzocht en rond 21.30 uur verholpen. In de genoemde periode kan het zijn geweest dat uw services korte tijd niet beschikbaar waren.

Op dit moment is het probleem verholpen. We zullen in overleg met onze leveranciers kijken hoe we dit probleem in de toekomst kunnen uitsluiten.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Netwerkstoring Resolved
Priority - Critical Affecting Other - LeaseWeb netwerk

Op dit moment is er een netwerkstoring. Het is niet bekend hoe groot de storing is en hoe lang deze gaat duren. De apparatuur van wiseadvise is gewoon online maar op dit moment vermoeden wij een storing op het internetknooppunt AMSIX.

Meer informatie volgt.

Update 19.43 uur: de storing is nu verholpen.

Verplaatsen accounts s01 Resolved
Priority - Critical

Op dit moment ervaren we een te grote belasting van de server s01.wiseadvise.net.

Bepaalde klanten worden overgezet naar de s02.wiseadvise.net. Het kan zijn dat uw website tijdelijk niet bereikbaar is.

Zodra de werkzaamheden zijn afgerond ontvangt u hierover bericht.

Update 14 april 15.30 uur: ook vanmiddag kunnen bepaalde accounts korte tijd niet bereikbaar zijn. Dit is helaas noodzakelijk om de snelheid van de webservers aan te passen. Vanaf 16 april moeten deze problemen volledig zijn verholpen.

Update 15 april 17.30 uur: komende avond en nacht vinden de laatste verplaatsingen plaats. Het kan zijn dat uw website gedurende enige tijd slecht bereikbaar is. Per klant is deze overlast beperkt tot maximaal 1 uur. Onze excuses voor het ongemak.

Verminderde bereikbaarheid DirectAdmin Resolved
Priority - Medium

Op dit moment is bekend dat het controle paneel DirectAdmin op sommige momenten niet bereikbaar is. Het probleem is doorgezet naar de ontwikkelaars van DirectAdmin.

Mocht u geen verbinding krijgen met DirectAdmin dan raden wij u aan het enige tijd later nogmaals te proberen.

We gaan er vanuit dat dit probleem binnen 24 uur is opgelost. Zodra er meer informatie bekend is zullen wij dit hier publiceren.

Storing webserver s05 Resolved
Priority - High

Wegens overbelasting van onze server kan het zijn dat uw website een aantal keren voor korte tijd niet bereikbaar is. We zijn bezig met dit probleem en we hopen dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Een aantal klanten wordt verplaatst naar een andere webserver (s02.wiseadvise.net). Mocht u tijdelijk niet in kunnen loggen op DirectAdmin dan kunt u deze TIJDELIJKE link gebruiken http://s02.wiseadvise.net:2222

Server migratie Resolved
Priority - High

Wegens een storing verplaatsen wij een aantal accounts van de s04.wiseadvise.net naar s01.wiseadvise.net

Hierdoor kan uw website maximaal 30 minuten niet bereikbaar zijn. Uw mail wordt WEL opgevangen en later alsnog afgeleverd.

 

Reboot s03.wiseadvise.net Resolved
Priority - Critical

In verband met een storing wordt rond 11.00 uur de server s03.wiseadvise.net herstart. Op de betreffende server staan resellers en zakelijke klanten. We verwachten dat de maximale downtime 15 minuten is.

Onze excuses v oor het ongemak.